NOTA PENTING!

Assalammualaikum dan selamat pagi kepada semua pembaca blog saya.

Saya tidak membiak dan menjual burung-burung budgie,teil,LB sejak 2015 lagi kerana sudah berpindah kerja di Kuala Lumpur dan kerja saya memerlukan saya banyak bertugas di luar negeri dan bergerak dari 1 tempat ke 1 tempat yang lain. Tiada masa untuk beri tumpuan penuh.

Blog ini lebih kepada info2 dan aksesori serta mainan burung sahaja buat masa ini.

Sekian,Terima Kasih.


EXTRA LARGE ( XL ): Macaw Hyacinth, Macaw Green-winged, Macaw Scarlet, Macaw Blue and Gold, Moluccan, Umbrella, Palm Cockatoo, dan Greater sulphur-crested.


LARGE PARROTS ( L ): Amazons, African Grey, Cockatoos Laseer, Goffins, Sulphur Crested Cockatoo, Mini Macaws, Most Macaws, Cape U / Un cape, Galah, Jardine, Sun Conure Nanday, Conure blue crown, Macaws baby / muda, Cockatoos baby / muda, dan Moluccan baby / muda.


MEDIUM ( M ): Ring neck, Lorikeets, Meyers, Pionus, Poicephalus, Sun Conure, Green Cheeck, Rosella, Goffin muda, African grey muda, Amazons muda, dan Macaw mini muda.


SMALL ( S ): Budgerigar, Lovebirds, Cockatiels, Parrotlets, Sun Conure muda, dan Green Cheeck muda



"USIA mahupun JENIS BURUNG juga boleh menjadi pertimbangan terhadap pemilihan jenis-jenis mainan."

Saturday, February 1

Pengenalan Asas BnG Macaw


Burung Macaw adalah sejenis nuri yang berasal dari Amerika Selatan dan Afrika. Terdapat banyak jenis macaw dan dua yang paling popular adalah Macaw Parrot Catalina dan Blue & Yellow Macaw Parrot (Ara ararauna ), juga dikenali sebagai Blue & Gold Macaw .

Blue & Gold Macaw adalah Macaw yang paling biasa disimpan kerana kecantikkan dan personaliti mereka. 
Burung kakak tua Macaw dikenali kerana sangat pintar dan burung yang penyayang apabila dijaga dengan betul. Menyimpan Macaw memerlukan usaha yang lebih besar dan pengetahuan yang lebih daripada pemilik yang menjaga anjing atau kucing.

Mereka adalah burung kakak tua yang bijak dalam sosial dan burung yang pandai bercakap. Jika anda melatih mereka dengan baik dan melabur lebih pada penjagaan dan masa untuk mereka, Blue & Gold Macaw akan lebih rapat dengan anda dan menjadi sahabat yang penyayang .

Blue & Gold Macaw Parrot boleh mencecah kira-kira 32 ke 34 inci dan berat 2 - 3 lbs / 1 – 1.5 kg. Blue & Gold Macaw Parrot yang mahu bertelur adalah yang terbesar di antara Blue & Gold Macaw yang lain dan boleh selagi 40 inci. Kerana Blue & Gold Macaw biasanya besar dalam saiz , ia memerlukan sangkar yang lebih besar dan juga pemilik yang mempunyai banyak masa untuk menghabiskan pada mereka. Ia mengambil banyak usaha untuk mengekalkan makhluk-makhluk yang indah dan ia adalah yang terbaik jika pakar-pakar terlatih hanya memiliki Blue & Gold Macaw .



Jangka hayat yang Blue & Gold Macaw Parrot di antara 15 hingga 30 tahun bergantung kepada bagaimana penjagaan mereka. Terdapat banyak yang boleh anda lakukan untuk memastikan Blue & Gold Macaw anda akan menjalani kehidupan yang panjang. Salah satu perkara yang paling penting yang anda boleh lakukan sebagai pemilik adalah untuk memastikan Blue & Gold Macaw anda secara terus menerus telah diberikan perhatian.


Blue & Gold Macaw adalah jelas dalam penampilan dengan sayap biru dan ekor, dagu biru gelap , emas bawah bahagian dan dahi hijau. Terdapat paruh hitam, dan sangat kuat untuk menghancurkan kacang. Wajah tanpa bulu adalah putih, warna ke merah jambu dalam burung teruja, dan dipenuhi dengan bulu hitam kecil.

Sumber : En.Google

No comments:

Post a Comment